καλα ταξιδια και ειδικα αυτη την εποχη να γνωρισουμε την Πατριδα μας *

online διαδρομες, ταξιδια, περιηγησεις, οδοιπορικα απο τα αρχαια χρονια μεχρι τις μερες μας...με περιηγητη τον Πάνο Σ. Αϊβαλή
Η Φωτό Μου
......................................γυρίζουμε και γνωρίζουμε την πανέμορφη Ελλάδα για να μένουν και τα ευρώ στη Ελλάδα ...
...........................................................Ενθετο περιοδικό της εφημερίδας "Αρκαδικό Βήμα" *
email επικοινωνιας: kepeme@gmail.com

~~

~~
....με βάρκα την ελπίδα για μακρινά ταξίδια

Σάββατο, 28 Νοεμβρίου 2009

120 χρόνια «Νational Geographic»


Το πρώτο σε κυκλοφορία περιοδικό στον κόσμο έχει γενέθλια. Μαζί του και η ελληνική έκδοση, η οποία για τα 10 χρόνια κυκλοφορίας της «γιορτάζει» με ένα επετειακό τεύχος

Το διάσημο περιοδικό με το κίτρινο πλαίσιο, το «Νational Geographic», έκλεισε 120 χρόνια. Στη χώρα μας η ελληνική έκδοση συμπλήρωσε δεκαετία και μαζί με το τεύχος Οκτωβρίου προσφέρει στους αναγνώστες του μια πολυτελή συλλεκτική έκδοση με τα καλύτερα άρθρα του περιοδικού που «έγραψαν» ιστορία: από τις μεγαλύτερες εξερευνήσεις και τις επιστημονικές ανακαλύψεις ως την απόλυτη περιπέτεια.

Στις 160 σελίδες της συλλεκτικής έκδοσης δημοσιεύονται εννέα θέματα για την ανακάλυψη του Βορείου Πόλου, για την αυτοκρατορία των Ινκα και το τελευταίο οχυρό τους, στην πόλη Μάτσου Πίτσου του Περού, για την Ελλάδα του τελευταίου αιώνα αλλά και την Ελλάδα τού σήμερα, για τους ορεινούς γορίλες της Κεντρικής Αφρικής, για τον τάφο του Τουταγχαμόν, για τις κλιματικές αλλαγές και για το Ευαγγέλιο του Ιούδα. Παρουσιάζει ακόμη το πρόσωπο της αφγανής προσφυγοπούλας με το «στοιχειωμένο» βλέμμα που μέσα του διαβάζεις την τραγωδία μιας χώρας ρημαγμένης. Η φωτογραφία της είχε δημοσιευθεί στο εξώφυλλο του «Νational Geographic» το 1985. Δεκαεπτά χρόνια μετά η ίδια Αφγανή αντικρίζει ξανά τον φακό και προκαλεί το παγκόσμιο ενδιαφέρον για άλλη μία φορά.

Το πρώτο σε κυκλοφορία περιοδικό στον κόσμο έγινε διάσημο για τις θρυλικές φωτογραφίες του, τους χάρτες και τις έρευνές του. Κάθε μήνα διαβάζεται από 40 εκατομμύρια ανθρώπους στα αγγλικά και εκδίδεται σε 30 γλώσσες. Η ελληνική έκδοση έχει κερδίσει περίπου 400.000 αναγνώστες.

Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2008

Πέμπτη, 12 Νοεμβρίου 2009

«Με την πλάτη στον τοίχο, λόγω χρεών, ο ΕΟΤ» δηλώνει η Άτζελα Γκερέκου



Οφειλές ύψους 128 εκατ. ευρώ



Αγώνα δρόμου για την κάλυψη των χρεών του ΕΟΤ έναντι των διαφημιστών της Ελλάδας στο εξωτερικό, προανήγγειλε η υφυπουργός Τουρισμού και Πολιτισμού κυρία Αντζελα Γκερέκου από το Λονδίνο όπου βρέθηκε με αφορμή τη διεθνή τουριστική έκθεση «World Travel Market».
Με τη φράση «βρισκόμαστε με την πλάτη στον τοίχο» η υφυπουργός αφού έδωσε σαφές στίγμα για την υφιστάμενη κατάσταση σε ό,τι αφορά τα οικονομικά του ΕΟΤ και τις λανθασμένες επιλογές της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας, εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι η Ελλάδα το Φεβρουάριο θα είναι σε θέση να διαφημίζεται στα διεθνή τουριστικά φόρα. Το χρέος του ΕΟΤ, όπως η ίδια έχει αναφέρει, φτάνει τα 128 εκάτ. ευρώ και θα ληφθεί κάθε μέριμνα για την εκπλήρωση των οφειλών προς τρίτους.
Απαντώντας στις αιτιάσεις των εμπλεκομένων με τα τουριστικά πράγματα για κακή τουριστική διαφήμιση, όπως αυτή ξεδιπλώθηκε το 2009, η κυρία Γκερέκου επανέλαβε ότι στη νέα καμπάνια θα υπάρξουν βελτιωτικές τροποποιήσεις. «Δεν θα υπάρξει σπατάλη χρημάτων για διαφημιστικές προωθήσεις που δεν βοηθούν το ελληνικό τουριστικό προϊόν» είπε, κάνοντας λόγο για στοχευμένες προωθητικές ενέργειες.

Στην πρώτη της παρουσία σε μεγάλη διεθνή τουριστική έκθεση, η κυρία Γκερέκου θέλησε να δώσει ένα στίγμα της πολιτικής που θα ακολουθήσει έναντι των μεγάλων τουριστικών γραφείων. Η ίδια, αφού ήρθε σε επαφή με το σύνολο σχεδόν των σημαντικών αυτών τουριστικών οργανισμών (TUI, Thomas Cook, Thomson), στάθηκε και στους διοργανωτές ταξιδιών εναλλακτικού τουρισμού, για τους οποίους διέγνωσε μεγάλες ευκαιρίες στην Ελλάδα.

Η υπουργός εκτίμησε ότι οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού θα προσδώσουν περεταίρω πλεονέκτημα στο τουριστικό προϊόν της χώρας μας και θα διαμορφώσουν ένα ικανό πόλο έλξης για τους Αγγλους τουρίστες.

Πόλος έλξης είναι η Ελλάδα και για τους υποψήφιους γαμπρούς και νύφες της Αγγλίας οι οποίοι, όπως τόνισε η κυρία Γκερέκου, δοκιμάζονται στα γρανάζια της ελληνικής γραφειοκρατίας. Η συγκεκριμένη αγορά εκτιμάται σε 50.000 άτομα που χορεύουν το χορό του Ησαϊα εκτός Βρετανίας.

Με αφορμή τη συνάντηση της υφυπουργού με τον υπουργό τουρισμού της Ινδίας, έπειτα από αίτημα του ιδίου, η κυρία Γκερέκου στάθηκε στην αναδιάρθρωση των γραφείων του ΕΟΤ στο εξωτερικό.

Η σταδιακή απεξάρτηση της Ελλάδας από το βραχνά των μεγάλων γραφείων διοργανωτών ταξιδιών κρίνεται επιβεβλημένη, τη στιγμή που η πίεση για χαμηλότερες τιμές στους ξενοδόχους δημιουργούν όλο και πιο ασφυκτική εικόνα, όπως σημειώνει και ο πρόεδρος της ΠΟΞ κ. Ανδρέας Ανδρεάδης. Τιμές πεντάστερων δίδονται με τιμές τριάστερου και τετράστερου τονίζει ο πρόεδρος της Hellexpo κ. Αριστοτέλης Θωμόπουλος και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για απαξίωση του τουριστικού μας προϊόντος.
Για το 2010 οι ξενοδόχοι, διά στόματος κ. Γεράσιμου Φωκά προέδρου του ΞΕΕ, σε δηλώσεις του εκτίμησε ότι η νέα χρονιά δεν μπορεί να είναι χειρότερη από το 2009. Στο ίδιο μήκος κινήθηκαν και απόψεις και του κ. Ανδρεάδη ο οποίος μεταξύ άλλων υπογράμμισε ότι περεταίρω πτώση των εσόδων το 2010 θα είναι ένα καταστροφικό σενάριο για τους ξενοδόχους.

Πάντως ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού κάνει λόγο για ανάκαμψη που θα ξεκινήσει το 2010 και την τοποθετεί μεταξύ 1 και 3%.



*από την εφημ. ΤΟ ΒΗΜΑ  - Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2009

Τετάρτη, 11 Νοεμβρίου 2009

Μεγάλες δυνατότητες τουριστικής αξιοποίησης της Εγνατίας οδού


ο  Γ. Παυλίδης, νομάρχης Ξάνθης,

Ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού


Απαραίτητη θεωρεί την ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού στη χώρα πέρα από το μοντέλο των καλοκαιρινών διακοπών ο κ. Γ. Παυλίδης , νομάρχης Ξάνθης, σημειώνοντας τις δυνατότητες τουριστικής αξιοποίησης που παρουσιάζει η Εγνατία οδός μέσα από την προγραμματική σύμβαση «Εγνατία, Τουρισμός».

- Ποιος είναι ο στόχος της προγραμματικής σύμβασης «Εγνατία, Τουρισμός» στην οποία είστε επικεφαλής;

«Η Εγνατία οδός δίνει τη δυνατότητα στον επισκέπτη να διασχίσει όλη τη Βόρεια Ελλάδα και την Ηπειρο, με ασφάλεια, με πρωτόγνωρες εικόνες και υψηλού επιπέδου υποδομές φιλοξενίας. Τις νέες ευκαιρίες και δυνατότητες που δημιουργούνται αποφασίσαμε να αναδείξουμε και να αναπτύξουμε, οι 13 φορείς- 11 νομαρχίες, η Αναπτυξιακή Δυτικής Μακεδονίας ΑΕ (ΑΝΚΟ) και ο Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (ΗΑΤΤΑ)-, με την ανάλογη σύμβαση με τίτλο Τουριστική Αξιοποίηση της Εγνατίας οδού “Εγνατία, Τουρισμός”. Δημιουργήσαμε μια δομή συνεργασίας, ώστε το σημαντικό αυτό έργο υποδομής να αξιοποιηθεί κατάλληλα και προς όφελος των κατοίκων των περιοχών από τις οποίες διέρχεται, έτσι ώστε ό,τι αφαιρεί σε κίνηση από τους νομούς να προστίθεται σε νέα επισκεψιμότητα σε νέο χώρο και άξονα ανάπτυξης».




- Τι εικόνα παρουσιάζει ο τουρισμός του Νομού Ξάνθης εφέτος;

«Η πορεία του τουρισμού στον Νομό Ξάνθης είναι σταθερά ανοδική. Ο νομός μας έχει καθιερωθεί ως τουριστικός προορισμός 12 μηνών, ιδιαίτερα στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Συνεχίζουμε σταθερά την επιτυχή τουριστική στρατηγική μας, επενδύοντας ως τώρα σε έλληνες επισκέπτες. Αμεσα τους επόμενους μήνες αναμένουμε κύμα επισκεπτών από τη Βουλγαρία με τη λειτουργία της τουριστικής διόδου Θερμών Ξάνθης- Ζλάτογκραντ Βουλγαρίας, την οποία ολοκληρώνουμε ως νομαρχία».

- Ποιες είναι κατά τη γνώμη σας οι προοπτικές της τουριστικής αξιοποίησης της Εγνατίας οδού στην περιοχή;
 «Οι επί μέρους τουριστικοί προορισμοί ανά νομό θέλουμε και επιδιώκουμε να γίνουν οι κρίκοι μιας αλυσίδας ενός μεγαλύτερου τουριστικού προορισμού περί τον οδικό άξονα της Εγνατίας οδού, γύρω και έξω από αυτόν, που θα απευθύνεται σε μεγαλύτερο κύκλο επισκεπτών. Ολες οι κλαδικές μορφές τουρισμού έχουν να επιδείξουν έναν σημαντικό αριθμό ενδιαφερόντων σημείων περί την Εγνατία οδό, όπου κάποιος κινείται με ταχύτητα και ασφάλεια».




- Ποιες θεωρείτε απαραίτητες ενέργειες της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού;

«Να καταγράψει με ακρίβεια την υπάρχουσα κατάσταση, κλαδικά και γενικά. Να αναλύσει το εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον των παραμέτρων που συνθέτουν το τουριστικό προϊόν. Η νέα πολιτική ηγεσία πρέπει να αντιστοιχίσει τις δαπάνες για τον τουρισμό με το μεγαλύτερο εφικτό αποτέλεσμα. Να μην περιορισθεί μόνο στον τουρισμό των καλοκαιρινών διακοπών, αλλά να επεκταθεί και σ΄ αυτόν της δωδεκάμηνης βάσης, συμπεριλαμβάνοντας τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού».


*από τη εφημ. "ΤΟ ΒΗΜΑ" - ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΠΟΥΤΕΤΣΗ | Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2009