καλα ταξιδια και ειδικα αυτη την εποχη να γνωρισουμε την Πατριδα μας *

online διαδρομες, ταξιδια, περιηγησεις, οδοιπορικα απο τα αρχαια χρονια μεχρι τις μερες μας...με περιηγητη τον Πάνο Σ. Αϊβαλή
Η Φωτό Μου
......................................γυρίζουμε και γνωρίζουμε την πανέμορφη Ελλάδα για να μένουν και τα ευρώ στη Ελλάδα ...
...........................................................Ενθετο περιοδικό της εφημερίδας "Αρκαδικό Βήμα" *
email επικοινωνιας: kepeme@gmail.com

~~

~~
....με βάρκα την ελπίδα για μακρινά ταξίδια

Παρασκευή, 20 Αυγούστου 2010

Αύξηση των καταγγελιών 8% για τον τουρισμό αυτό το καλοκαίρι!


Το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχτηκε 248 προσφυγές  από την 1η Ιουλίου έως και τον Δεκαπενταύγουστο

Άρνηση επιστροφής της προκαταβολής σε περίπτωση ακύρωσης κρατήσεων, καταλύματα με ποιότητα πολύ χαμηλότερη των “αστεριών” τους και υποβαθμισμένες συνθήκες υγιεινής αφορούν τα περισσότερα από τα παράπονα των καταναλωτών για τις τουριστικές υπηρεσίες στη χώρα μας.
Οι 248 καταγγελίες που έγιναν στο Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ) για ζητήματα που αφορούσαν τουριστικές υπηρεσίες από την 1η Ιουλίου 2010 έως και τον Δεκαπενταύγουστο είναι αυξημένες κατά 8% σε σχέση με πέρυσι (230). Η πλειονότητα των παραπόνων των καταναλωτών αφορούσε τα ξενοδοχεία και τα καταλύματα (108 προβλήματα). Οι καταναλωτές κατήγγειλαν:
- Ιδιοκτήτες καταλυμάτων απαιτούσαν προκαταβολή μεγαλύτερη του 25% που προβλέπει ο νόμος.
- Ιδιοκτήτες καταλυμάτων αρνούνταν ή ανέβαλλαν την επιστροφή της προκαταβολής σε καταναλωτές που είχαν ακυρώσει την κράτησή τους, έγκαιρα, ή λόγω ανωτέρας βίας (π.χ. ατύχημα).
- Ιδιοκτήτες καταλυμάτων χρέωσαν σε πιστωτικές κάρτες το αντίτιμο όλης της διαμονής μόλις ζητήθηκε ακύρωση κράτησης.
- Ιδιοκτήτες καταλυμάτων δεν είχαν διαθέσιμα τα δωμάτια την ώρα που έπρεπε να παραδοθούν.
- Καταλύματα, για τα οποία είχαν γίνει κρατήσεις, δεν ανταποκρίνονταν στις υποσχέσεις παρoχών που έδωσαν οι ιδιοκτήτες τους. Π.χ. “Το δωμάτιο διαθέτει θέα στη θάλασσα”. Το δωμάτιο έβλεπε τοίχο. “Το ξενοδοχείο είναι 4 αστέρων”. Η ποιότητα του καταλύματος ήταν πολύ χαμηλότερη. “Το ξενοδοχείο διαθέτει ιδιωτική αμμουδιά”. Η αμμουδιά δεν υπήρχε. Κλείστηκε δίκλινο δωμάτιο σε ξενοδοχείο 4* με τιμή προσφοράς 110 ευρώ τη βραδιά και διατέθηκε μονόκλινο σε υπόγειο χώρο.
- Η παραπάνω περίπτωση ήταν πολύ συχνή όταν η κράτηση γινόταν μέσω διαδικτύου. Τα όσα οι καταναλωτές έβλεπαν ή διάβαζαν στην ιστοσελίδα του καταλύματος δεν ανταποκρίνονταν στην πραγματικότητα. Ξενοδοχείο 4*, με χρέωση 180 ευρώ το δωμάτιο, διαφήμιζε ότι προσφέρει σνακ όλη την ημέρα, διαθέτει πισίνα με θαλασσινό νερό και παιδική χαρά. Όμως, σνακ δεν υπήρχαν, η πισίνα είχε γλυκό νερό και η παιδική χαρά διέθετε μόνο μία τσουλήθρα.
- Σε αρκετά καταλύματα, οι συνθήκες υγιεινής και η καθαριότητα ήταν υποβαθμισμένες. Π.χ. Χαρτί υγείας χορηγήθηκε μετά την τρίτη ημέρα παραμονής, ήταν βρόμικα τα σεντόνια, βρόμικοι οι χώροι, τα υδραυλικά τουαλέτας υπό διάλυση, υπήρχε τουαλέτα διαστάσεων 1m x 1,5 m, o καυστήρας ήταν δίπλα στο δωμάτιο με έντονη μυρωδιά.

Αεροπορικά ταξίδια
Επόμενη κατηγορία είναι τα αεροπορικά ταξίδια (44 προβλήματα). Καταναλωτές κατήγγειλαν :
- Οι αεροπορικές εταιρείες, αυθαίρετα, ακύρωναν τις πτήσεις τους ακόμη και την τελευταία στιγμή.
- Μεγάλες καθυστερήσεις στην αναχώρηση των πτήσεων (μέχρι και 22 ώρες).
- Απώλεια ή καταστροφή (μερική ή ολική) αποσκευών.
- Μεγάλες καθυστερήσεις (ακόμα και 4 μήνες) για την επιστροφή των χρημάτων από ακύρωση εισιτηρίων.
- Παρακράτηση υψηλών ποσών για ακυρωτικά εισιτηρίων.
- Άρνηση χορήγησης δωρεάν εισιτηρίων με βάση πρόγραμμα συχνών επιβατών.
- Ανύπαρκτες πτήσεις, ενώ οι καταναλωτές είχαν εκδώσει εισιτήρια για αυτές μέσω διαδικτύου.

Οργανωμένα ταξίδια
Η τρίτη κατηγορία αφορά τα οργανωμένα ταξίδια (38 προβλήματα). Οι καταναλωτές κατήγγειλαν:
- Ελλιπή ενημέρωση για τους όρους της σύμβασης, για τις προϋποθέσεις ακύρωσης συμμετοχής, για τα χρονικά περιθώρια της υπαναχώρησης, για το συνολικό κόστος, για τις επιπλέον επιβαρύνσεις.
- Άρνηση επιστροφής της προκαταβολής για ακύρωση της συμμετοχής από τους καταναλωτές λόγω σοβαρών και επιβεβαιωμένων προβλημάτων υγείας.
- Κακή παροχή υπηρεσιών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
- Μη παράδοση των συμβολαίων και των γενικών όρων συμμετοχής στον καταναλωτή.
- Αθέτηση προγράμματος ταξιδιού.
- Αθέτηση υποσχέσεων, που αφορούσαν κατηγορίες ξενοδοχείων, ποιότητα μεταφοράς μέσων κτλ.
Αρκετοί καταναλωτές παραπονέθηκαν ότι δεν υπήρξε καμία μέριμνα ή οδηγία από την πολιτεία προς τα τουριστικά πρακτορεία για τα οργανωμένα ταξίδια προς τη Ρωσία τις ημέρες των μεγάλων πυρκαγιών.

Ακτοπλοΐα
Επόμενη κατηγορία αποτελούν τα παράπονα των καταναλωτών για την ακτοπλοΐα (22 προβλήματα).
Οι καταναλωτές κατήγγειλαν:
- Μεγάλες καθυστερήσεις στην αναχώρηση των πλοίων.
- Αγορά εισιτηρίων μέσω διαδικτύου σε τιμή διπλάσια της κανονικής.
- Θαλάσσιο “αποκλεισμό” του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
- Αποκλεισμό του λιμανιού του Πειραιά, από συνδικαλιστές.

Ενοικιάσεις αυτοκινήτων
Επόμενη κατηγορία αποτελούν τα παράπονα για ενοικιάσεις αυτοκινήτων (6 καταγγελίες).
Οι καταναλωτές κατήγγειλαν:
- Χρεώσεις σε πιστωτικές κάρτες μετά την επιστροφή του αυτοκινήτου στην εταιρεία, γιατί οι εταιρείες ισχυρίζονταν ότι τα οχήματα είχαν υποστεί ζημιές.
- Διαφορετικές πραγματικές χρεώσεις από αυτές που ανακοινώνονταν στην ιστοσελίδα, μέσω της οποίας οι καταναλωτές είχαν ενοικιάσει τα οχήματα.
- Αυτοκίνητα σε κακή κατάσταση ή αυτοκίνητα διαφορετικά από αυτά που ενοικιάστηκαν μέσω διαδικτύου ή τηλεφωνικής επικοινωνίας. Κάποιοι καταναλωτές έκαναν κράτηση αυτοκινήτου από απόσταση. Όταν πήγαν να παραλάβουν το αυτοκίνητο, πληροφορήθηκαν ότι το συγκεκριμένο δεν ήταν διαθέσιμο. Τους προσφέρθηκαν άλλες λύσεις, που, όμως, ήταν πολύ ακριβότερες. Σε άλλους καταναλωτές παραδόθηκαν αυτοκίνητα που ήταν σε κακή κατάσταση, είτε μηχανολογικά είτε από πλευράς καθαριότητας.
- Άρνηση χορήγησης του λευκού αντιγράφου χρέωσης της πιστωτικής κάρτας.
- Χρέωση της πιστωτικής κάρτας με ολόκληρο το ποσό της εγγύησης τη στιγμή της ενοικίασης.
Οι υπόλοιπες 20 περιπτώσεις αφορούν καταγγελίες για υπερβολικές τιμές (σαλάτες, μπίρες, ξαπλώστρες, ποτά, νερά, αναψυκτικά, σουπερμάρκετ κτλ.), μη έκδοση αποδείξεων, επιβολή “μεταλλαγμένου” κουβέρ, παραβίαση αγορανομικών διατάξεων σε χώρους εστίασης και “μονοπωλιακών” κυλικείων, καταπάτηση του αιγιαλού και δυσκολίες στην πρόσβαση των καταναλωτών στη θάλασσα, καθυστερήσεις και υπερφόρτωση λεωφορείων ΚΤΕΛ, καθώς και διάφορα ερωτήματα καταναλωτών για τα δικαιώματά μας στις τουριστικές υπηρεσίες.



 * Σχόλια 

H ακρίβεια στο μεγαλείο της...



  1. Ακούγαμε για εξωφρενικές τιμές ναύλων τόσο τα πλοία όσο αεροπορικά για να πας μέσα στη χώρα σου από το ένα μέρος στο άλλο... Σήμερα ψάχνοντας για τιμές από Αθήνα για Μυτιλήνη διαπιστώσαμε τις υπέρογκες και αποτρεπτικές τιμές που κατάφεραν να έχουν αεροπορικά και εισιτήρια πλοίων και εδώ λέμε -"Ζήτω η ιδιωτική πρωτοβουλία" διάβαζε αισχοκέρδεια. 
    Σε μια εποχή που ο νεόπτωχος-έλληνας (δες ΔΝΤ, Ε.Ε. και ΠΑΣΟΚ)  ψάχνει το ευρώ στην τσέπη του να σου λένε 304,00 ευρώ (για δύο άτομα) για το καράβι της γραμμής και 340,00 ευρώ (για δύο άτομα) για την πτήση των 50' .... τι να πει κανείς σ' αυτούς τους καθώς πρέπει "κυρίους" που διαμορφώνουν απρόσιτες τιμές για την μετακίνηση των πολιτών μέσα στην ίδια μας την χώρα... και μετά μας φταίνε οι άλλοι ως πρόσχημα στις μεγάλες ανομίες που διαμορφώνουν μια ζοφερή κατάσταση για την ελληνική σημερινή πραγματικότητα...

Παρασκευή, 13 Αυγούστου 2010

ΛΕΟΝ ΕΖΕ: Αφιέρωσε πολύ χρόνο σε ταξίδια και μελέτες της ιστορικής γεωγραφίας στην Αρκαδία, τη Θεσσαλία και τη Μακεδονία



 Πρόσωπα :  Heuzey Leon 




Heuzey Leon
Ο Leon Heuzey (1831-1922), διαπρεπής Γάλλος αρχαιολόγος, γεννήθηκε τον Δεκέμβριο του 1831 στη Ρουένη της Γαλλίας, όπου υπηρετούσε ο πατέρας του ως δικαστικός. Ύστερα από εξαιρετικές κλασικές σπουδές στο λύκειο έγινε δεκτός στην Ecole Normale Superieure. Κατόπιν επιτυχών εξετάσεων διορίστηκε, στα τέλη του 1854, στη Γαλλική Αρχαιολογική Σχολή Αθηνών. Κατά τη διάρκεια της παραμονής του στην Ελλάδα, από το 1855 ως το 1858, αφιέρωσε, όπως ήταν φυσικό την εποχή εκείνη, πολύ χρόνο σε ταξίδια και μελέτες της ιστορικής γεωγραφίας στην Αρκαδία, τη Θεσσαλία και τη Μακεδονία. 
Το "Οδοιπορικό στην τουρκοκρατούμενη Θεσσαλία το 1858" είναι ένα καλό παράδειγμα αυτής της μεθόδου έρευνας. Επιστρέφοντας ο Heuzey στη Γαλλία διορίστηκε καθηγητής της ιστορίας στο Λύκειο της Λυών. 
Το 1861 ο αυτοκράτορας Ναπολέων Γ`, ο οποίος ετοίμαζε ένα βιβλίο για τον Ιούλιο Καίσαρα, του ανέθεσε την αποστολή να μελετήσει εκείνους τους χώρους της Θεσσαλίας και της Μακεδονίας, που σχετίζονται με την ιστορία του Καίσαρα: τα Φάρσαλα, τους Φιλίππους κ.ά.. Καρπός της αποστολής αυτής ήταν, μεταξύ των άλλων, η ανακάλυψη του ανακτόρου της Βεργίνας και το βιβλίο "Mission archeo1ogique de Macedoine" (Αρχαιολογική αποστολή στη Μακεδονία). Το 1863 ο Heuzey διορίστηκε καθηγητής της αρχαιολογίας στη Σχολή Καλών Τεχνών του Παρισιού. Τα μαθήματά του ήταν πολύ γνωστά σ` όλο το Παρίσι. Στις παραδόσεις του για την αρχαία ενδυμασία έδειχνε στους φοιτητές της Σχολής πώς ραβόταν ένας χιτώνας, μία χλαμύδα, μία τήβεννος. Τα μαθήματα αυτά εκδόθηκαν σε βιβλίο στο τέλος της ζωής του. 
Το 1870 διορίστηκε επιμελητής στο Τμήμα Ανατολικών Αρχαιοτήτων και Αρχαίας Κεραμεικής του Μουσείου του Λούβρου. Ενδιαφέρθηκε ιδιαίτερα για τις ανασκαφές που γίνονταν στη Μεσοποταμία, χωρίς ωστόσο να επισκεφτεί ο ίδιος την περιοχή. 
Αντιδρώντας στην γενικώς αποδεκτή άποψη ότι η ελληνική τέχνη έχει ανατολίτικη προέλευση, προσπάθησε να αποδείξει την πρωτοτυπία της πρώτης και την επίδραση που άσκησε αυτή στον κόσμο της Ανατολής. 
Το 1874 εξελέγη μέλος της Ακαδημίας Επιγραφών και Γραμμάτων και το 1885 μέλος της Ακαδημίας Καλών Τεχνών. Διατήρησε τη θέση του στο Λούβρο ως το 1908, σε ηλικία 76 ετών. Πέθανε πολυτιμημένος το 1922, αφού προηγουμένως είχε γνωρίσει μια σειρά οικογενειακών πενθών στη διάρκεια του Α` Παγκοσμίου Πολέμου.

 Από το πλούσιο συγγραφικό του έργο σημειώνουμε τα εξής: - "Le Mont Olympe et l`Akarnanie", Παρίσι 1860 
- "Mission Archeologique de Macedoine", με τη συνεργασία H. Daumet, Παρίσι 1864-1876
 - "Catalogue de figurines antiques de terre cuite de Musee du Louvre", Παρίσι 1882 
- "Histoire du costume antique d`apres des etudes sur le modele vivant", Παρίσι 1922
 - "Excursion dans la Thessalie turque en 1858", Παρίσι 1927.

*από το: http://www.perizitito.gr/persons.php?personid=33670

** Αυτές τις μέρες κυκλοφόρησε από την εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ και την θαυμάσια σειρά /περιηγήσεις το βιβλίο του Λεόν Έζε με τίτλο: "Οδοιπορικό στην τουρκοκρατούμενη Θεσσαλία"  που πωλείται στα περίπτερα.

Δευτέρα, 2 Αυγούστου 2010

Η Μαριναλέντα, µια κοινότητα 2.645 κατοίκων στην Ανδαλουσία, δεν έχει ανεργία, δεν έχει αστυνοµικούς και τα σπίτια της νοικιάζονται µε 15 ευρώ τον µήνα.

ΧΟΥΑΝ ΜΑΝΟΥΕΛ ΣΑΝΤΣΕΣ ΓΚΟΡΝΤΙΓΙΟ

[ Πρόσωπα ] Χωρίς παπά και χωροφύλακα

Του Γιώργου Αγγελόπουλου gangel@dolnet.gr

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τρίτη 20 Απριλίου 2010

Δήµαρχος Γκορντίγιο:  «Ξέρουµε πως οι  άνθρωποι  µπορούµε να  δουλεύουµε και για  άλλες αξίες, όχι  αποκλειστικά για  το χρήµα»
Η Μαριναλέντα, µια κοινότητα 2.645 κατοίκων στην Ανδαλουσία, δεν έχει ανεργία, δεν έχει αστυνοµικούς και τα σπίτια της νοικιάζονται µε 15 ευρώ τον µήνα. Ο δήµαρχός της, ο κοµµουνιστής Χουάν Μανουέλ Σάντσες Γκορντίγιο, επανεκλέγεται εδώ και 31 χρόνια. 
Εδώ και πολλά χρόνια, την εβδοµάδα που οι άλλες πόλεις στην Ισπανία γιορτάζουν το Πάσχα, στη Μαριναλέντα γιορτάζουν την ειρήνη. «Ο δήµαρχός τους είναι τρελός», λένε στο γειτονικό χωριό. «Ενώ εµείς οι άλ λοι Ισπανοί κάνουµε θρησκευτικές λιτανείες, εκείνοι κάνουν επί 5 µέρες πάρτι». Πολλοί νέοι από τη Σεβίλλη, τη Γρανάδα, τη Μαδρίτη, πηγαίνουν για να γιορτάσουν µε τους χωρικούς της Μαριναλέντας.

Οταν εξελέγη για πρώτη φορά, το 1979, ο Γκορντίγιο ήταν ο νεώτερος δήµαρχος στην Ισπανία. Το 1986, έπειτα από 12 χρόνια αγώ νων και καταλήψεων κυρίως από τις γυναίκες του χωριού, η Μαριναλέντα κατάφερε να πά ρει από ένα γαιοκτήµονα 12.000 στρέµµατα γης και να δηµιουργήσει έναν αγροτικό συ νεταιρισµό από τον οποίο ζει σήµερα σχεδόν όλο το χωριό. «Η γη δεν ανήκει σε κανέναν, η γη δεν αγοράζεται, η γη ανήκει σε όλους!», λέει ο δήµαρχος.

Στον συνεταιρισµό Εl Ηumoso οι συνεταίροι εργάζονται 6½ ώρες την ηµέρα, από τη Δευτέρα ώς το Σάββατο, δηλαδή 39 ώρες την εβδοµάδα. Ολοι έχουν τον ίδιο µισθό, ανεξάρτητα από τη δουλειά που κάνουν. Οι συγκοµιδές (ελαιόλαδο, αγκινάρες, πιπεριές κ.λπ.) συσκευάζονται στο µικρό εργοστάσιο Ηumar Μarinaleda που βρίσκεται στη µέση του χωριού και στο οποίο εργάζονται, σε πολύ χαλαρή ατµόσφαιρα, περίπου 60 γυναίκες και 4-5 άνδρες. Τα προϊό ντα πωλούνται κυρίως στην Ισπανία. Τα έσο δα του συνεταιρισµού δεν µοιράζονται, αλλά επενδύονται και πάλι στον συνεταιρισµό για να δηµιουργηθούν δουλειές. Γι’ αυτό στο χω ριό δεν υπάρχουν άνεργοι. Οµως ακόµη και σε εποχές που δεν υπάρχουν αρκετές γεωργικές δουλειές για όλους, οι µισθοί καταβάλλονται.

Στη Μαριναλέντα, η στέγαση, η εργασία, ο πολιτισµός, η εκπαίδευση και η υγεία θεωρού νται δικαίωµα. Μια θέση στον παιδικό σταθµό µε όλα τα γεύµατα κοστίζει 12 ευρώ τον µήνα. Από την άλλη, «εδώ δεν έχουµε χωροφύ λακες, θα ήταν µια άχρηστη σπατάλη», λέει ο δήµαρχος. «Δεν έχουµε ούτε παπά - δόξα τω Θεώ!», προσθέτει γελώντας. Πάντως η ελευθερία της λατρείας είναι εγγυηµένη και το Πάσχα έγινε µια µικρή θρησκευτική λιτανεία, η οποία πέρασε διακριτικά από τους δρόµους του χω ριού, χωρίς θεατές και αποφεύγοντας την πλατεία όπου γινόταν η γιορτή.

«Εφαρµόζουµε µια συµµετοχική δηµοκρατία, αποφασίζουµε για όλα, από τους φόρους ώς τις δηµόσιες δαπάνες, σε µεγάλες συνελεύσεις. Πολλά κεφάλια δίνουν πολλές ιδέες», λέει ο Γκορντίγιο. «Ξέρουµε πως οι άνθρωποι µπορούµε να δουλεύουµε και για άλλες αξίες, όχι αποκλειστικά για το χρήµα».